Ed Ebrahimian rakastaa tuijottaa uloskoneen ikkunasta yölentoja kotiin Los Angeles . Seuraavan kerran lennät LA myöhään , ota hyvä tarkastella ja miksi . Viisi vuotta sitten ,kirkkaan oranssi huopa valoa käytetään kyllästämäänkaupunkiin ja tahraailman edellä . Tänään semetropoli hehkuen kymmeniä tuhansia viileä hopeanhohtoinen paikantaa valoja . Grid on selkeämpi . Taivas on mustempi .


"Valot näyttävät kynttilät nyt ja ne eivät ole räikeitä ollenkaan" Ebrahimian pulppuaa . "Taivas hehku onhämmästyttävä asia, jonka olen nähnyt elämässäni . "
Ebrahimian on hyvä syy olla hehkutti . Johtajana LA puhemiehistön katuvalaistuksen , hän valvoo yksi suurimmista relighting hankkeitamaailmassa , menot 57.000.000 dollaria jälkiasentaakaupungin 215000 valoja , jotka tulevat yli 400 tyylejä . Rahaa on saanut hänet vain lyhtypylväs numero 155000 viiden vuoden kuluttua. Korvaa loput 60000 maksaa +50.000.000dollari enemmän .
Los Angeles ondramaattinen edessätärkeä ja unohdettu taistelu päinnopeasti urbanisoituvat maailma :taistelu valon ja pimeyden välistä . Kaupungit ja yritykset haluavat enemmän valoa kaikkialla kaupallisista ja turvallisuussyistä , mutta vuosikymmeniä kestäneen kyllästyminen pommituksetpimeyden puhaltaa reiät sähkön budjetit , sekava ja tappaa villieläimet , ja täysin pyyhkiminen näkemystämmetähdet ,inspiraatiota vuosituhansia tiedemiesten , runoilijoita ja tutkimusmatkailijat . " Mikä oli aikoinaanyleisin ihmisen kokemus on tullut harvinainen ", kirjoittaa Paavali Bogard laatijaEnd of Night ,kirja, joka hyökkäämaailman valitsematta valosaastetta .
Tekniikka keskellämuutos onjohtanut tai valodiodi . LEDit ovattauonhistoriaa valaistus . Kuten solid-state puolijohteet , ne muistuttaa enemmänkinprosessori älypuhelimeen kuinlampun yläpuolella . Los Angeles , New York , Chicago , Shanghai , Kööpenhaminassa ja moniin muihin kaupunkeihin ympäri maailmaa käyttöön LEDit ratkaista useimmat , elleivät kaikki, sen luomat ongelmat tehottomat perinteiset lamput.
LEDit maksaa kolme -neljä kertaa enemmän kuin perinteiset korkean paineen katuvalot , mutta ne kestävät kolmesta neljään kertaa pidempään ja tuottaa kaksi tai kolme kertaa enemmän valoa per watti , tuottaa missä tahansa 30-70 prosenttia vuositasolla säästää sähköä . Koska ne ovat digitaalisia pelimerkkejä , he vain saada halvempaa kuintehokkuus Mooren laki roll . Ja kuten elektroniset komponentit , he ovat myös paljon enemmän ohjelmoitava ja liitä tehokkaammin radio ja sensorisirua luoda citywide langattomia verkkoja seurata rikollisuutta , sähkökatkokset ja veden tärkein taukoja ja koordinoi katastrofiapuun .
Liiketoimintamahdollisuussuuri LED jälkiasennus on valtava. On140 miljoonaa katuvaloja asennettu maailmanlaajuisesti viime vuonna vain 19 miljoonaa oli LEDit mukaan IHS Technology . Vuoteen 2020 mennessä , ledit arvioidaan olevan 100 miljoonanasennetun 155000000 katuvaloja . Vuosimyynti LED katuvaloja hyppäämme 4300000000 dollari on 10200000000dollari vuonnasamana ajanjaksona. Boston, Seattle ja New Yorkissa ovat kaikki yrityksen iso uusintoja . New Yorkin +76.000.000dollari hanke on suurin USA : korvaaminen 250000 valot 2017 Kaupungin virkamiehet odottaa niittää +14.000.000dollari energian ja huolto menot vuodessa .
Suurimmista toimijoista katuvalaistus - Osram , Royal Philips , Acuity Brands ja Panasonic - kilpa toteuttaa uusia liiketoimintamalleja . Valmistajat käytetään luottaa myydä varalamppuja ja komponentit neljän vuoden välein , mutta LED-valot tulevat10 - vuoden takuu , vaikka monet kestää 15-20 vuotta . Useat valmistajat keskittyvät myynti ohjelmisto ohjata ja valvoa LED verkostojenkeskeinen komentokeskus tai älypuhelimissa . Philips lanseerasi CityTouch hallintaohjelmisto 2011 seurataenergiankulutusta jokaisen valon , spot epäonnistui valot ja himmentää tai kirkastaa jokaisen . Nyt yhtiö kerääjulkistamattoman vuotuiset palvelumaksut 260 valaistus - hankkeen omistajat 31 maassa . Valmistajat ja apuohjelmat otetaan käyttöön rahoitusjärjestelyjä , jotka ne olettavatalkuvaiheen rakennuskustannukset ja toteuttaapitkäaikainen osuus energiansäästökaupungin .
"Valo on muuttumassa , joten etsimme mitä seuraava askel on ", sanoo Martin Oerder , johtaja Global Outdoor Systems Philips Lighting Alankomaissa .
Tämä artikkeli ilmestyiForbes India -lehden numerossa 17 lokakuu 2014
没有评论:
发表评论